Το θέμα το ανοίγω ορμώμενος από διάφορα που ακούω και διαβάζω κυρίως στο θέμα Αξιολόγησης των Κινεζομάγαζων, για service, εγγύηση, αξιοπιστία......
Λοιπόν έχουμε και λέμε....Οι Κινέζοι είναι μια πολύ αναξιόπιστη ράτσα όσο αναφορά τις εμπορικές συναλλαγές.
Για τα Ελληνικά δεδομένα, η εγγύηση, τα τελευταία χρόνια, είναι πλέον υπαρκτό και σοβαρό θέμα για τις επιχειρήσεις (έχουμε βέβαια πολύ δρόμο και δουλειά ακόμα για να φτάσουμε την Ευρώπη και πολύ περισσότερο την Αμερική).
Για την Κίνα όμως και μόνο στο άκουσμα της λέξης Εγγύηση κάνει τους Κινέζους να σκάνε στα γέλια. Είναι γι' αυτούς το πιο σύντομο ανέκδοτο. Λες ΕΓΓΥΗΣΗ και........

Πρέπει να είστε από μια μεριά στο Help Desk του κινεζομάγαζου να δείτε τι γέλιο ρίχνουν οι τηλεφωνητές όταν τσατάρουν μαζί μας και τους ρωτάμε για θέματα εγγύησης και υποστήριξης....
Ναι μπορεί κάποιος να έστειλε πίσω το κινητό του και να του το επιδιόρθωσαν χωρίς κανένα κόστος, αλλά αυτό είναι η εξαίρεση.
Κάτι άλλο που πρέπει να γνωρίσουμε είναι ότι όταν αναφερόμαστε στην Κίνα δεν πρέπει να σκεφτόμαστε καθόλου το Χονγκ-Κονγκ. Δεν έχει αναρωτηθεί κανένας σας, γιατί σχεδόν κανένα κινεζομάγαζο δεν έχει ως έδρα των γραφείων και αποθηκών του στο Χονκ-Κονγκ; Μια χαρά περιοχή είναι και καλό λιμάνι, άρα μικρό κόστος και ταχύτητα στις μεταφορές προϊόντων........
Το Χονγκ-Κονγκ έχει ξεχωριστό νομικό σύστημα από την υπόλοιπη Κίνα. Διατήρησε το βρετανικό κοινό σύστημα δικαίου μετά το 1997, και ο "βασικός νόμος" εισήγαγε μια σειρά από νομικά δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεξάρτητου δικαστικού σώματος.
Άρα τα κόλπα των Κινέζων που θα διαβάσετε παρακάτω δεν περνούν στο Χονγκ-Κονγκ.
Θα αναφερθώ μόνο σε 2 θέματα από τα πολλά που έχω βρει, έτσι ώστε να ξέρετε με ποιους έχετε να κάνετε και πώς να αναγνωρίζετε, όσο αυτό είναι δυνατό, τους απατεώνες Κινέζους και τις σελίδες τους.
Εμπορική εξαπάτηση
Στην Κίνα η επιχειρηματική κουλτούρα δεν είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη και ακόμα επικρατεί η λογική του εύκολου, γρήγορου και με κάθε τίμημα (ακόμη και για την ασφάλεια και την υγεία των καταναλωτών) κέρδους (υπάρχουν δηλαδή και χειρότεροι από εμάς). Αυτό δημιουργεί επιπρόσθετο βάρος για τους υποψήφιους αγοραστές, οι οποίοι αν δεν διενεργήσουν σοβαρό έλεγχο των υποψηφίων συνεργατών τους, διατρέχουν κίνδυνο να εξαπατηθούν ή να μην μείνουν ικανοποιημένοι από την προμήθεια των προϊόντων. Οι τελικές δαπάνες του αγοραστή μπορεί να είναι πολλαπλάσιες από αυτές που θα διέθετε αν αγόραζε το προϊόν από άλλον προμηθευτή, σε υψηλότερη μεν τιμή, αλλά σε καλύτερη ποιότητα και με μεγαλύτερη φερεγγυότητα και αξιοπιστία.
Λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη, ότι η δικαστική διεκδίκηση αποζημίωσης ή επιστροφής του τιμήματος στην Κίνα μπορεί να είναι χρονοβόρα, περίπλοκη και με αμφίβολη έκβαση, είναι προτιμότερο ο υποψήφιος αγοραστής να προφυλαχθεί εκ των προτέρων από κινδύνους, που μπορούν να προβλεφθούν και να εκτιμηθούν βάσει της κοινής λογικής και της εμπορικής πρακτικής και εμπειρίας.
Οι πιο συχνές μορφές εμπορικής εξαπάτησης μέσω διαδικτύου είναι:
Απατηλές συναλλαγές αγοράς ή πώλησης
- Αγορές μέσω διαδικτύου, όπου τα προς πώληση προϊόντα έχουν πολύ χαμηλές τιμές. Συνήθως, απαιτείται η προκαταβολή όλου του ποσού ή ενός μέρους του για τη γρήγορη αποστολή της παραγγελίας. Όταν το θύμα καταβάλλει το ποσό, είτε δεν λαμβάνει ποτέ τα παραγγελθέντα προϊόντα, είτε παραλαμβάνει κατώτερης αξίας και ποιότητας από τα συμφωνηθέντα.
Ειδική περίπτωση επισφαλών ηλεκτρονικών αγορών αποτελούν τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου (e‐shops ή κινεζομάγαζα). Πολλά e‐shops στην Κίνα ανήκουν σε ιδιώτες, που αναζητούν ευκαιριακό κέρδος, και όχι σε οργανωμένες επιχειρήσεις. Σύνηθες είναι δε, το να ζητούν τμηματικά διάφορα μικροποσά, χρησιμοποιώντας ως πρόφαση προβλήματα με το τελωνείο ή/και την εταιρία ταχυμεταφορών, ή να πιέζουν τον πελάτη να καταβάλει επιπλέον χρήματα για να του δώσουν τις πληροφορίες αποστολής του προϊόντος ή τα συνοδευτικά έγγραφα που απαιτούνται για τον εκτελωνισμό του, ώστε να μπορέσει να το παραλάβει.
Ένας πρακτικός τρόπος να ελεγχθεί αν ένα e‐shop διαπράττει απάτες, είναι η έρευνα στο διαδίκτυο, σε ιστοσελίδες στις οποίες γίνονται σχετικές καταγγελίες (ενδεικτικά αναφέρεται η σελίδα www.kompass.com.cn/notice_en.htm). Χωρίς μια τέτοια «καταγγελία» να αποτελεί τεκμήριο ότι μια συγκεκριμένη κινεζική εταιρία διαπράττει απάτες, οπωσδήποτε αποτελεί μια ένδειξη, που πρέπει να ληφθεί υπόψη.
- Προσφορά συνεργασίας από κινεζικές επιχειρήσεις σε ξένες.
Οι κινεζικές επιχειρήσεις προσεγγίζουν ξένες, ζητώντας να αγοράσουν προϊόντα τους σε μεγάλες ποσότητες, προσφέροντας υψηλής αξίας συμβόλαια με ιδιαίτερα ευνοϊκούς για την ξένη εταιρία όρους. Οι κινεζικές εταιρίες δεν συζητούν καν την τιμή πώλησης ή τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει το προϊόν για την κινεζική αγορά. Έπειτα από τις προκαταρκτικές συζητήσεις, η κινεζική εταιρία, είτε προσκαλεί την ξένη επιχείρηση να επισκεφθεί την Κίνα για να υπογράψουν το "συμβόλαιο", είτε ζητάει από την ξένη επιχείρηση πρόσκληση για να επισκεφθεί τη χώρα όπου εδρεύει. Απώτερος στόχος, στην πρώτη περίπτωση, είναι η απόσπαση χρηματικών ποσών (για παράθεση δείπνου, δώρα, μεσιτεία, αμοιβή διευκόλυνσης, έξοδα συμβολαιογραφικής επικύρωσης του συμβολαίου, κλπ.), ενώ στη δεύτερη η έκδοση θεώρησης για παράνομη είσοδο στη χώρα όπου εδρεύει η ξένη επιχείρηση.
Ενδείξεις για περίπτωση απάτης αποτελούν:
- Απλές ιστοσελίδες, με ανακριβείς ή ελλιπείς πληροφορίες. Η ιστοσελίδα των κινεζικών εταιριών πρέπει να είναι γραμμένη στην κινεζική γλώσσα (όχι μόνο στα αγγλικά) και η επωνυμία της να φαίνεται επίσης στα κινεζικά (σύμφωνα με το νόμο, είναι υποχρεωτική η αναγραφή της επωνυμίας στην κινεζική γλώσσα, καθώς και η δημοσίευση των πληροφοριών για την εταιρία και τα προϊόντα της).Για την Κίνα όμως και μόνο στο άκουσμα της λέξης Εγγύηση κάνει τους Κινέζους να σκάνε στα γέλια. Είναι γι' αυτούς το πιο σύντομο ανέκδοτο. Λες ΕΓΓΥΗΣΗ και........




Πρέπει να είστε από μια μεριά στο Help Desk του κινεζομάγαζου να δείτε τι γέλιο ρίχνουν οι τηλεφωνητές όταν τσατάρουν μαζί μας και τους ρωτάμε για θέματα εγγύησης και υποστήριξης....

Ναι μπορεί κάποιος να έστειλε πίσω το κινητό του και να του το επιδιόρθωσαν χωρίς κανένα κόστος, αλλά αυτό είναι η εξαίρεση.
Κάτι άλλο που πρέπει να γνωρίσουμε είναι ότι όταν αναφερόμαστε στην Κίνα δεν πρέπει να σκεφτόμαστε καθόλου το Χονγκ-Κονγκ. Δεν έχει αναρωτηθεί κανένας σας, γιατί σχεδόν κανένα κινεζομάγαζο δεν έχει ως έδρα των γραφείων και αποθηκών του στο Χονκ-Κονγκ; Μια χαρά περιοχή είναι και καλό λιμάνι, άρα μικρό κόστος και ταχύτητα στις μεταφορές προϊόντων........
Το Χονγκ-Κονγκ έχει ξεχωριστό νομικό σύστημα από την υπόλοιπη Κίνα. Διατήρησε το βρετανικό κοινό σύστημα δικαίου μετά το 1997, και ο "βασικός νόμος" εισήγαγε μια σειρά από νομικά δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεξάρτητου δικαστικού σώματος.
Άρα τα κόλπα των Κινέζων που θα διαβάσετε παρακάτω δεν περνούν στο Χονγκ-Κονγκ.

Θα αναφερθώ μόνο σε 2 θέματα από τα πολλά που έχω βρει, έτσι ώστε να ξέρετε με ποιους έχετε να κάνετε και πώς να αναγνωρίζετε, όσο αυτό είναι δυνατό, τους απατεώνες Κινέζους και τις σελίδες τους.
Εμπορική εξαπάτηση
Στην Κίνα η επιχειρηματική κουλτούρα δεν είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη και ακόμα επικρατεί η λογική του εύκολου, γρήγορου και με κάθε τίμημα (ακόμη και για την ασφάλεια και την υγεία των καταναλωτών) κέρδους (υπάρχουν δηλαδή και χειρότεροι από εμάς). Αυτό δημιουργεί επιπρόσθετο βάρος για τους υποψήφιους αγοραστές, οι οποίοι αν δεν διενεργήσουν σοβαρό έλεγχο των υποψηφίων συνεργατών τους, διατρέχουν κίνδυνο να εξαπατηθούν ή να μην μείνουν ικανοποιημένοι από την προμήθεια των προϊόντων. Οι τελικές δαπάνες του αγοραστή μπορεί να είναι πολλαπλάσιες από αυτές που θα διέθετε αν αγόραζε το προϊόν από άλλον προμηθευτή, σε υψηλότερη μεν τιμή, αλλά σε καλύτερη ποιότητα και με μεγαλύτερη φερεγγυότητα και αξιοπιστία.
Λαμβάνοντας, επίσης, υπόψη, ότι η δικαστική διεκδίκηση αποζημίωσης ή επιστροφής του τιμήματος στην Κίνα μπορεί να είναι χρονοβόρα, περίπλοκη και με αμφίβολη έκβαση, είναι προτιμότερο ο υποψήφιος αγοραστής να προφυλαχθεί εκ των προτέρων από κινδύνους, που μπορούν να προβλεφθούν και να εκτιμηθούν βάσει της κοινής λογικής και της εμπορικής πρακτικής και εμπειρίας.
Οι πιο συχνές μορφές εμπορικής εξαπάτησης μέσω διαδικτύου είναι:
Απατηλές συναλλαγές αγοράς ή πώλησης
- Αγορές μέσω διαδικτύου, όπου τα προς πώληση προϊόντα έχουν πολύ χαμηλές τιμές. Συνήθως, απαιτείται η προκαταβολή όλου του ποσού ή ενός μέρους του για τη γρήγορη αποστολή της παραγγελίας. Όταν το θύμα καταβάλλει το ποσό, είτε δεν λαμβάνει ποτέ τα παραγγελθέντα προϊόντα, είτε παραλαμβάνει κατώτερης αξίας και ποιότητας από τα συμφωνηθέντα.
Ειδική περίπτωση επισφαλών ηλεκτρονικών αγορών αποτελούν τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου (e‐shops ή κινεζομάγαζα). Πολλά e‐shops στην Κίνα ανήκουν σε ιδιώτες, που αναζητούν ευκαιριακό κέρδος, και όχι σε οργανωμένες επιχειρήσεις. Σύνηθες είναι δε, το να ζητούν τμηματικά διάφορα μικροποσά, χρησιμοποιώντας ως πρόφαση προβλήματα με το τελωνείο ή/και την εταιρία ταχυμεταφορών, ή να πιέζουν τον πελάτη να καταβάλει επιπλέον χρήματα για να του δώσουν τις πληροφορίες αποστολής του προϊόντος ή τα συνοδευτικά έγγραφα που απαιτούνται για τον εκτελωνισμό του, ώστε να μπορέσει να το παραλάβει.
Ένας πρακτικός τρόπος να ελεγχθεί αν ένα e‐shop διαπράττει απάτες, είναι η έρευνα στο διαδίκτυο, σε ιστοσελίδες στις οποίες γίνονται σχετικές καταγγελίες (ενδεικτικά αναφέρεται η σελίδα www.kompass.com.cn/notice_en.htm). Χωρίς μια τέτοια «καταγγελία» να αποτελεί τεκμήριο ότι μια συγκεκριμένη κινεζική εταιρία διαπράττει απάτες, οπωσδήποτε αποτελεί μια ένδειξη, που πρέπει να ληφθεί υπόψη.
- Προσφορά συνεργασίας από κινεζικές επιχειρήσεις σε ξένες.
Οι κινεζικές επιχειρήσεις προσεγγίζουν ξένες, ζητώντας να αγοράσουν προϊόντα τους σε μεγάλες ποσότητες, προσφέροντας υψηλής αξίας συμβόλαια με ιδιαίτερα ευνοϊκούς για την ξένη εταιρία όρους. Οι κινεζικές εταιρίες δεν συζητούν καν την τιμή πώλησης ή τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει το προϊόν για την κινεζική αγορά. Έπειτα από τις προκαταρκτικές συζητήσεις, η κινεζική εταιρία, είτε προσκαλεί την ξένη επιχείρηση να επισκεφθεί την Κίνα για να υπογράψουν το "συμβόλαιο", είτε ζητάει από την ξένη επιχείρηση πρόσκληση για να επισκεφθεί τη χώρα όπου εδρεύει. Απώτερος στόχος, στην πρώτη περίπτωση, είναι η απόσπαση χρηματικών ποσών (για παράθεση δείπνου, δώρα, μεσιτεία, αμοιβή διευκόλυνσης, έξοδα συμβολαιογραφικής επικύρωσης του συμβολαίου, κλπ.), ενώ στη δεύτερη η έκδοση θεώρησης για παράνομη είσοδο στη χώρα όπου εδρεύει η ξένη επιχείρηση.
Ενδείξεις για περίπτωση απάτης αποτελούν:
- Στοιχεία επικοινωνίας που δεν είναι πλήρη ή αφορούν προσωπικές δωρεάν συνδέσεις όπως hotmail και yahoo.
- Πρόσφατη σύσταση εταιρίας και περίοδος λειτουργίας της λιγότερη του έτους. Σύμφωνα με την κινεζική νομοθεσία, οι κινεζικές εταιρίες δε χρειάζεται να καταθέσουν το κεφάλαιό τους κατά τους πρώτους τρεις μήνες από την ίδρυσή τους. Ως εκ τούτου, η εικόνα μιας νομιμοφανούς εταιρίας χρησιμοποιείται ως κάλυψη για τη διενέργεια απάτης, κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών μηνών από την ίδρυσή της.
- Ανεπάρκεια εχέγγυων για τη δραστηριότητα της εταιρίας και απροθυμία παροχής του πρωτότυπου ή αντιγράφου της άδειας λειτουργίας.
- Δε δέχονται πληρωμές μέσω pay-pal.
Όπως συμπεραίνετε τα περισσότερα κινεζομάγαζα είναι ύποπτα. Η μόνη δικλείδα ασφαλείας για μας είναι το pay-pal και οι εντυπώσεις που αποκομίζουν οι αγοραστές γράφοντας τες στο αντίστοιχο θέμα του φόρουμ: Αξιολόγηση των διαφόρων e-shop…να μην πέσετε σε παγίδες).
Αγοράζοντας ένα κινητό από αυτά τα δοκιμασμένα μαγαζιά ξέρετε ότι έχετε πάρα πολλές ελπίδες να πάρετε το προϊόν που είδατε στις φωτογραφίες, αλλά δεν είστε ποτέ σίγουρος για εγγύηση και υποστήριξη.
Γι αυτό να είστε πάντα ψυχολογικά έτοιμοι ότι, αν το προϊόν που αγοράσατε βγάλει κάποιο πρόβλημα στο hardware, το οποίο δεν μπορείτε να αποκαταστήσετε μόνοι σας και με τη βοήθεια αυτού του φόρουμ, τότε μπορεί και να έχετε χάσει τα χρήματα σας.
Καλύτερα να δώσετε 5-10 ευρώ παραπάνω και να αγοράσετε το προϊόν από τα περισσότερο προτεινόμενα μαγαζιά, παρά να το αγοράσετε από ένα μη δοκιμασμένο φθηνό, και πολύ προβεβλημένο από άλλα κανάλια "ψιλικατζίδικο".
Ένα κατασταλτικός παράγοντας, ώστε να μην μπαίνουν ιδέες στους Κινέζους, είναι πριν την αγορά να έρχεστε πάντα σε επικοινωνία μαζί τους και να αναφέρετε ότι είστε μέλος στο ελληνικό φόρουμ φίλων xiaomi-miui.gr, με πολλές χιλιάδες μέλη στην Ελλάδα και ότι μετά το τέλος της συνεργασίας σας, θα αναρτήσετε τις εντυπώσεις σε ειδικό θέμα στο φόρουμ και θα τους στείλετε το λινκ.

Η MIUI είναι η Χαλκιδική των ROMs...
...και σαν την Χαλκιδική....ΔΕΝ ΕΧΕΙ!!
...και σαν την Χαλκιδική....ΔΕΝ ΕΧΕΙ!!
